Minta Andik Dipertahankan, Pendukung Selangor Ikut Turun Tangan

Senin, 30 Oktober 2017 16:19 WIB
Editor: Rizky Pratama Putra
© Selangor FA
Selebrasi Andik Vermansah usai mencetak gol untuk Selangor FA. Copyright: © Selangor FA
Selebrasi Andik Vermansah usai mencetak gol untuk Selangor FA.

Nasib Andik Vermansah sudah mulai memasuki angin segar jelang berakhirnya masa kontrak bersama Selangor FA. Andik disebut bakal memperpanjang kontraknya bersama skuat asal Malaysia tersebut.

Bahkan para pendukung Selangor yang tergabung dalam Anak Selangor Fans Club (ASFC) ikut turun tangan untuk mendesak pihak klub. Melalui Mohd Faizal Wahid, sang Presiden, ASFC menyatakan bahwa Andik merupakan aset berharga bagi The Red Giants, julukan Selangor.

© Twitter@FASelangorMy
Adik Vermansah (kiri) saat melakukan selebrasi bersama rekan satu timnya, Selangor FC. Copyright: Twitter@FASelangorMyAndik Vermansah (kiri) saat melakukan selebrasi bersama rekan satu timnya, Selangor FC.

Selain Andik, Faizal juga meminta dua pemain impor mereka, Ugo Ukah dan Rufino Segovia turut dipertahankan. Hal ini tak lepas dari performa dan sumbangsih mereka bagi Selangor dalam 3 musim belakangan.

"Kita sendiri dapat menyaksikan tiga pemain ini sudah memberikan yang terbaik dan mereka begitu bersemangat membantu Selangor musim ini. Justru, FAS (FA Selangor) perlu mempertahankan mereka untuk mewujudkan kestabilan dalam pasukan. Mereka juga sudah serasi dengan taktikal pasukan yang diterapkan oleh pelatih, P Maniam," ujar Faizal seperti dikutip dari Berita Harian.

© Twitter@FASelangorMy
Adik Vermansah saat jalani latihan bersama Selangor FC. Copyright: Twitter@FASelangorMyAndik Vermansah saat jalani latihan bersama Selangor FC.

Faizal juga menuntut agar manajemen Selangor bergegas mengamankan tanda tangan ketiganya. Pasalnya, Andik dan dua rekannya menjadi pemain yang cukup laku di bursa transfer musim ini.

"Jangan sampai Selangor menyesal sekiranya tim lain mendapatkan jasa mereka, seandainya manajemen lengah dalam menyepakati tawaran kontrak kepada ketiga-tiga pemain tersebut," tambah Faizal.

Selangor sendiri berhasil menjadi kampiun di Piala Presiden musim ini. Faizal pun menjadikan hal tersebut sebagai indikator bahwa skuat utama mereka patut dipertahankan musim depan. 

229